چهارشنبه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۸۹

کاربران فیسبوک مراقب باشند!!!


به گزارش AFP یک شرکت امنیتی کامپیوتر در سنگاپور به کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک برای کلیک بر روی لینکی که ادعا میکند "sexiest video ever" را دارد بر هذر کرد. این لینک در حقیقت یک تله برای آلوده کردن کامپیوتر ها طراحی شده است.
موسسه “Sophos” میگوید تاکنون هزاران کاربر توسط این پست خطرناک آلوده شده اند.

در این پست نوشته شده: "This is without doubt the sexiest video ever!"که به همراه این متن، تصویر یک زن که دامن کوتاهی بر تن کرده و در حال دوچرخه سواریست قرار گرفته است.
کاربران با کلیک بر روی این تصویر به جای تماشای فیلم به صفحه ای هدایت میشوند که به آنها میگوید نرم افزار مناسب برای تماشای این فیلم را ندارند!
سپس کاربر را به نصب یک adware مجاب میکند؛ adware نرم افزاریست که به صورت خودکار اجرا میشود و تبلیغهایی را در کامپیوتر آنها نمایش و یا دانلود میکند.
با این کار کاربران نه تنها کامپیوتر خودشان را آلوده کرده اند بلکه شبیه همین پست نیز به صورت خودکار به دوستانشان در فیسبوک نیز ارسال میشود.
"Graham Culey", مشاور ارشد تکنولوژی در شرکت "Sophos" پیشنهاد میکند که اگر دچار این حمله شده اید کامپیوتر خود را توسط نرم افزار anti-virus اسکن کنید، رمزعبور خود را تغییر دهید، تنظیمات برنامه های فیسبوک خود را بررسی کنید و هر چه که نصب شده است را حذف کنید.

۴ نظر:

  1. بسیار عالی، فکر کنم ایرانی جماعت زیاد بهش آلوده بشن،
    محمد آپ هستم با مطلبی من باب آنارشیسم
    منتظرتم

    پاسخحذف
  2. سلام
    مطلب جالبی بود ، وبلاگتم مثل خودته محمد ، همیشه به روزه .

    پاسخحذف
  3. salam 1 jok begam?
    be rashtiye migand nazaret rajeb be jang chiye mige masaleye jang mesle namoos nist ke beshe be rahati azash begzarim

    پاسخحذف